دسته موتور تويوتا كمري

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

دسته موتور تويوتا كمري

۴ بازديد

دسته موتور تويوتا كمري

در اين مطلب ميخواهيم با نقش دسته موتور تويوتا كمري آشنا شويم، لطفا تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

 

خودروسازان همواره دغدغه ي افزايش ايمني و راحتي سرنشينان را دارند و در اين راستا نوآوري هاي زيادي انجام گرفته است. وجود ارتعاشات و لرزش ها كه به كابين خودرو منتقل ميشوند يكي از مشكلاتي است كه باعث آزار سرنشينان ميشود بنابراين مهار حركت ها و لرزش ها بسيار مهم است.

 

موتور خودرو همواره تمايل به ارتعاش و لرزش دارد؛ گذر از دست انداز، تقه هاي ناشي از رها شدن كلاچ، درگير شدن و خلاص شدن تايرها از جمله دلايلي است كه باعث ميشود موتور خودرو دچار لرزش شود.

وظيفه دسته موتور در خودرو

دسته موتور تويوتا كمري مهم ترين و شناخته ترين تكيه گاه در خودرو است، دسته موتورها معمولا در بالا و پايين يا دو طرف موتور قرار ميگيرند و باعث اتصال موتور به شاسي ميشوند و از لرزش ها و تكان هاي موتور جلوگيري ميكنند.

 

دسته موتور تويوتا كمري يكي از مهم ترين قطعات در خودرو است كه موتور را ثابت نگه ميدارد، از آن جايي كه گيربكس و موتور به هم پيچيده هستند بايد توسط دسته هاي نگهدارنده ثابت نگه داشته شوند. اگر موتور خودرو را از نزديك ديده باشيد متوجه پيچيدگي ها و وجود قطعات متعدد درون آن خواهيد شد، قطعات درون موتور مثل قطعات پازل به هم متصل هستند و هر بخش روي ديگري سوار است به همين دليل است كه وجود تكيه گاه هايي براي تحمل وزن و جلوگيري از لرزش ها ضروري است. گفتيم كه اين تكيه گاه ها دسته موتور هستند.

 

در خودروها عموما يك دسته براي نگهداري گيربكس و دو تا سه دسته براي نگه داري موتور تعبيه ميشوند. جنس اين دسته ها معمولا از جنس لاستيك و فلز تشكيل شده اند و در بلوك موتور و قسمت هاي مختلف بدنه متصل ميشوند تا از حركت بيش از حد قطعات و موتور جلوگيري ميكنند.

 

در طراحي دسته موتور تويوتا كمري مهم ترين دغدغه ايجا تعادل بين دو معيار متضادي است كه در نتيجه ي ورودي هاي ارتعاشي متفاوت وارد به خودرو يعني ورودي هاي جاده و موتور به وجود مي آيند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.