رادياتور توياتا كمري

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

رادياتور توياتا كمري

۹ بازديد

رادياتور تويوتا كمري

در اين مطلب ميخواهيم در مورد نقش رادياتور تويوتا كمري اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهيم، لطفا تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

 

همانطور كه ميدانيد دماي موتور خودرو به دليل احتراق هاي پي در پي بالا مي رود و توليد حرارت در آن امري اجتناب ناپذير است، رادياتور توياتا كمري به عنوان مخزن آب خودرو با انتقال سريع حرارت از آب به هوا به پايين آمدن دماي موتور كمك ميكند. وظيفه ي اصلي رادياتور خنك كردن موتور و تجهيزات مربوط به آن است.

 

موتور خودرو از جمله قسمت هاي بسيار مهم خودرو است كه عملكرد صحيح آن در گروي تعادل دمايي آن است، يعني دماي موتور خودرو نبايد از حد مشخصي بالاتر و ياپايين تر برود. دماي مناسب براي موتور خودرو 8 الي 82 درجه سانتي گراد است و رادياتور در حفظ اين دماي مناسب كمك ميكند.

رادياتور تويوتا كمري چگونه كار ميكند؟

رادياتور تويوتا كمري به عنوان مخزن آب خودرو با به گردش در آوردن مايع خنك كننده در اطراف موتور حرارت بالاي موتور را جذب ميكند، رادياتور اين كار را به كمك پمپ آب يا واتر پمپ انجام ميدهد. يكي از گرمترين نقاط موتور سر سيلندرها هستند و حرارتي كه در اين قسمت از موتور وجود دارد با گردش آب در اطراف آن گرفته ميشود. مايع خنك كننده از رادياتور جريان مي يابد و پس از پايين آوردن دماي موتور و تجهيزات مربوط به آن مجددا به رادياتور باز ميگردد و رادياتور حرارت دريافتي را به هوا منتقل ميكند. اين پروسه به طور مداوم انجام ميشود و دماي موتور در تعادل است.

 

در گذشته مس يكي از مواد اوليه مورد استفاده براي توليد رادياتور بود اما امروزه معمولا رادياتورها را از جنس آلومينيوم ميسازند، رادياتورها ساختاري شبكه اي دارند و براي افزايش سطح تماس آن ها با محيط اطراف كانال هايي در آن ها قرار داده شده است و آب گرم وارد اين كانال ها شده و در تماس با سطح گسترده اي از محيط قرار ميگيرند، اين سطح تماس گسترده به مايع درون رادياتور اجازه ميدهد كه زودتر خنك شود؛ علاوه بر اين كانال ها كه آب رادياتور را خنك ميكنند پروانه اي نيز با مكش هوا از درون كانال هاي رادياتور موجب پايين آمدن هرچه سريع تر مايع درون آن ميشود.

 

مايع درون رادياتور تويوتا كمري كه چندين بار از آن نام برديم آب مقطر است كه املاح و ناخالصي در آن وجود ندارد و حرارت را به سرعت انتقال ميدهد و در ساده ترين حالت ممكن گرماي درون موتور را جذب ميكند.

 

در صورتي كه بخواهيد درون رادياتور آب معمولي بريزيد با گرم شدن آن املاح آب ته نشين ميشود و در ديواره رادياتور رسوب ميكند كه اين عامل باعث خرابي رادياتور ميشود. علاوه بر آب مقطر از محلول هاي ديگر مثل ضد يخ و ضد جوش نيز استفاده ميشود و اين محلول ها به همراه آب مقطر در حفظ سلامت موتور بسيار موثر هستند زيرا از يخ زدن آن در زمستان و جوش آوردن آن در تابستان جلوگيري ميكنند.

 

به جز تركيب ضد جوش و ضد يخ با آب مقطر، محلول ديگري به نام آب رادياتور نيز مورد استفاده قرار ميگيرد كه سبز رنگ مي باشد و نيازي به تركيب شدن با آب ندارد و ضد يخ، ضد جوش، ضد خوردگي و ضد زنگ زدگي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.