موتور تويوتا كمري

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

موتور تويوتا كمري

۸ بازديد

موتور تويوتا كمري

در اين مطلب ميخواهيم ضمن آشنايي با وظايف موتور تويوتا كمري، اجزاي آن را نيز بشناسيم. لطفا تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

 

همه ي ما ميدانيم كه از مهم ترين قسمت هاي يك خودرو موتور آن است، موتور تويوتا كمري نيروي لازم براي حركت را فراهم ميكند. حتي تصور اينكه خودروها بدون موتور عرضه شوند نيز غير ممكن است؛ موتور ها از اجزا و قسمت هاي مختلفي تشكيل شده اند، هر كدام از اين اجزا علاوه بر همكاري با ساير قسمت ها وظايف مشخصي نيز دارند كه در ادامه به آن ها اشاره خواهيم كرد.

ويژگي هاي موتور تويوتا كمري

خودرو تويوتا كمري داراي موتور 4 سيلندر 2.5 ليتري است كه قدرت لازم براي توليد 180 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقيقه و گشتاور 235 نيوتون متر در 4100 دور در دقيقه را دارد. موتور تويوتا كمري ميتواند در 8 ثانيه سرعت را از صفر به صد كيلومتر برساند. همچنين نهايت سرعت تويوتا كمري 200 كيلومتر بر ساعت است. بررسي جزييات فني موتور تويوتا كمري و آمار خرابي اين پيشرانه نشان ميدهد كه اين خودرو از لحاظ موتوري در سطح بسيار بالايي قرار دارد و رضايت اكثر مشتريان را جلب كرده است.

 

اكثر خودروهاي كمري داراي گارانتي در كشور با موتور 2.5 ليتري عرضه ميشوند و ميتوانند 400 متر را در 16.2 ثانيه طي كند و صفر تا صد آن ها نيز 22.5 ثانيه براي رسيدن به 160 كيلومتر است. مصرف سوخت اين مدل در بزرگراه ها 8.5 ليتر و در جاده هاي شهري 9.5 ليتر در 100 كيلومتر است.

 

در حال حاضر ميتوان خودروهاي كمري 2.5 ليتري هيبريدي را در داخل كشور نيز خريداري كرد كه مزيت هاي بيشتري مثل توليد 200 اسب بخار و گشتاور 211 نيوتون متر را دارند، صفر تا صد اين خودروها 7.2 ثانيه است كه بسيار عدد خوبي است. نهايت سرعتي كه موتور تويوتا كمري توليد ميكند 190 كيلومتر بر ساعت است. با وجود سيستم قواي محركه هيبريدي، مصرف سوخت اين خودرو هم در اتوبان و هم در شهر كاهش مي يابد؛ مصرف سوخت اين خودرو در بزرگراه ها 5.5 ليتر در 100 كيلومتر و در شهر 6.5 ليتر است. اين نسخه در 18.5 ثانيه به سرعت 200 كيلومتر بر ساعت مي رسد و 400 متر را در 15.5 ثانيه طي مي كند.

 

در اين مطلب سعي كرديم در مورد موتور تويوتا كمري اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهيم، اميدواريم خواندن اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. سپاس گذاريم كه تا پايان ما را همراهي كرديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.