كمك فنر تويوتا لندكروز

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

كمك فنر تويوتا لندكروز

۴ بازديد

كمك فنر تويوتا لندكروز

در اين مطلب ميخواهيم به وظايف كمك فنر تويوتا لندكروز بپردازيم، در صورتي كه اين مطلب براي شما مفيد است لطفا تا پيان ما را همراهي كنيد.

 

كمك فنر تويوتا لندكروز را ميتوان مهم ترين قسمت از سيستم تعليق خودرو معرفي كرد كه نقش بسيار مهمي در ضربه گيري دارند، اين كمك فنرها هستند كه لرزش هاي خودرو هنگام عبور از جاده هاي ناهموار و دست انداز را كاهش ميدهند. بنابراين وجود كمك فنرهاي سالم در خودرو بر كيفيت رانندگي و طول عمر ساير قطعات خودرو بسيار موثر است.

 

كمك فنرها در ابعاد مختلف در شكل هاي متفاوت ساخته ميشوند و هر كدام از آن ها براي هدفي خاصي مورد استفاده قرار ميگيرد، كمك فنر ها در نزديكي هر چرخ تعبيه ميشوند و وظيفه ي به حداقل رساندن ارتعاشاتي كه در اثر حركت خودرو از سطوح ناصاف به وجود مي آيد را دارند، جلوگيري از ضربات وارده و لرزش هاي بيش از حد خودرو نقش كمك فنر در خودرو را به خوبي نشان ميدهد.

 

اگر كمك فنر تويوتا لندكروز نبودند خودروي شما مانند كالسكه اي بود كه تعادل چنداني در سر پيچ ها و عبور از دست اندازها را ندارد؛ يا خودرويي را تصور كنيد كه با وزن بالا به سرعت از يك مسير ناهموار عبور ميكند، در اين صورت خودرو به شدت تكان ميخورد و در معرض لرزش هاي شديد قرار ميگيرد و در صورتي كه كمك فنرها نبودند اين نيروها مستقيما به اتاقك و ساير قطعات منتقل ميشد. با وجود كمك فنرها لرزش ها و ارتعاشات حاصل از حركت خودرو به كابين و ساير قطعات خودرو منتقل نمي شود، پس در مورد نقش كمك فنرها در خودرو بايد بگوييم كه مهار ارتعاشات را بر عهده گرفته و در نتيجه لذت يك رانندگي نرم و آرام را به شما هديه مي دهند.

وظيفه كمك فنر

گفتيم كه كمك فنرها چقدر در نوسان گيري خودرو موثر هستند و رانندگي را آسان و لذت بخش مي كنند. كمك فنرها قطعاتي هستند كه در برابر حركت فنر از خود مقاومت نشان داده و اين مقاومت متناسب با سرعت حركت فنرها افزايش مي يابد. احتمالا با ذكر مثال بهتر متوجه خواهيد شد؛

 

فنر ها هنگام عبور خورو از روي دست انداز به سرعت جمع ميشوند و در نتيجه نيروي زياي به اتاق وارد ميشود، اگر فنرها با همان سرعتي كه جمع ميشوند، باز شوند خودرو دچار نوسان شديد ميشود، اين نيرو اگر خنثي نشود خودرو به شدت دچار لرزش ميشود و اين كمك فنرها هستند كه نقش نوسان گير دارن و از جمع شن سريع فنرها جلوگيري ميكنند.

 

علاوه بر وظايفي كه براي كمك فنر تويوتا لندكروز عنوان كرديم نمي توان نقش اين قطعات را در امنيت خودرو ناديده گرفت، منظور از امنيت، حفظ پايداري خودرو در هنگام رانندگي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.