كمك فنر جك اس 5

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

كمك فنر جك اس 5

۱ بازديد

كمك فنر جك اس 5

در اين مطلب ميخواهيم ويژگي هاي كمك فنر جك اس 5 را بررسي كنيم.
همانطور كه ميدانيد خودروها از چندين سيستم مختلف مثل سيستم ترمز، سيستم تعليق، سيستم برق و موتور و …تشكيل شده است. هر يك از سيستم هايي كه نام برديم از اجزاي مختلفي تشكيل شده اند كه با همكاري تمام اين اجزا عملكرد مناسب را ارائه ميدهند. 

ويژگي هاي كمك فنر جك s5

گفتيم كه كمك فنرها از مهم ترين قسمت هاي سيستم تعليق خودرو است كه در دريافت و دفع ضربه هايي كه به خودرو وارد ميشود را دريافت ميكنند و با دفع آن ها استهلاك خودرو را كاهش ميدهند. شايد تصور كنيد كه كمك فنرها وزن خودرو را تحمل ميكنند اما اينگونه نيست، آن ها انرژي جنبشي دريافت شده را به انرژي گرمايي تبديل ميكنند.
كمك فنر جك اس 5 در واقع پمپ هاي روغن هستند، نحوه ي كار آن ها را در ادامه خواهيم گفت:
كمك فنر داراي يك پيستون كه منافذ بسيار ريزي در قسمت انتهايي آن وجود دارد و يك پيستون ديگر كه معمولا يك ميله فولادي است درون آن قرار گرفته است تشكيل شده اند. پيستون كمك فنر در راستاي محور درون يك محفظه فلزي پر از روغن گردش ميكند. روغن موجود در اين محفظه تحت فشار قرار دارد و با آبندي محفظه از خروج آن جلوگيري ميكنند.
با جمع شدن فنر و به دنبال آن كمك فنر سيال موجود در محفظه از منافذ درشت تر خارج ميشود و پس از برگشت فنر به حالت اوليه روغن (سيال) مجددا از طريق منافذ كوچكتر به محفظه باز مي گردد. از دلايل تفاوت در ميزان اندازه منافذ تسهيل در حركات كمك فنر و مديريت ارتعاش حاصل از ضربه و دفع آن ها است.
ديگر كاربرد ماده سيال موجود در محفظه دريافت گرماي حاصل از تبديل انرژي جنبشي را دريافت ميكند و به هوا منتقل ميكند.
با وجود كمك فنر خودرو جك اس 5  كه ارتعاشات وارد شده دفع ميشود و سرنشينان و راننده احساس راحتي ميكنند زيرا لرزش هايي كه هنگام حركت خودرو ايجاد ميشود را احساس نمي كنند. در صورت عدم وجود كمك فنرها رانندگي در جاده هاي ناهموار بسيار سخت خواهد بود زيرا با هر ضربه ممكن است اتاق و يا جلوبندي خودرو آسيب ببيند. با باز و بسته شدن فنرها ضربه هاي وارد شده دفع ميشود.
كمك فنر جك اس 5 و كمك فنر ساير خودروها كاربردي يكسان دارند اما با توجه به وزن، اندازه و نوع خودرو انواع كمك فنر به كار گرفته ميشوند. نحوه تنظيم كمك فنرها با هم متفاوت است براي مثال در خودروهاي سواري مثل جك اس 5 معمولا نرم تنظيم ميشوند اما در خودروهاي سنگين و باري كمك فنرها سفت تنظيم ميشوند تا بتوانند وزن اين خودروها را تحمل كنند.

كمك فنرها انواع مختلفي دارند، كمك فنر هيدروليكي (روغني)، كمك فنر گازي (بادي)، تلسكوپي، هيدرواستاتيكي و اهرمي انواعي از آن ها هستند.
اگر كمك فنرها درست جا گرفته باشند و از نظر سلامت در وضعيت خوبي باشند ميتوانند در طول دو دوره رفت و برگشتي حركت فنر را كنترل كنند، ارتعاشاتي كه به خودرو وارد ميشود را ميرا كنند، وزن چرخ ها را متوازن كرده و باعث ميشوند كه چرخ ها از جاده جدا نشوند و تعادل خودرو حفظ شود و خطرات تصادف احتمالي را كاهش ميدهند.
از ديگر وظايف كمك فنرها اين موارد هستند:
از پايين آمدن قسمت عقب خودرو در هنگام شتاب گرفتن آن جلوگيري ميكنند.از تكان خوردن شديد و رو به جلوي خودرو در ترمزهاي ناگهاني و همچنين كله زدن خودرو پيشگيري ميكنند.كمك فنر جك اس 5 باعث ميشوند كه چرخ ها هنگام عبور از ناهمواري ها جهش نداشته باشند.در هنگام عبور از پيچ هاي تند اين كمك فنرها هستند كه از كج شدن و انحراف خودرو جلوگيري ميكنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.