سپر ماشين جك اس 5

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

سپر ماشين جك اس 5

۱ بازديد

سپر خودرو جك اس 5

در اين مطلب ميخواهيم در مورد كاربرد سپر ماشين جك اس 5 بگوييم و ويژگي هاي آن را بيان كنيم.
سپر يكي از اولين قسمت هايي است كه در خودرو به چشم ميخورد، سپر در خودروها نقش ضربه گير و محافظ دارند؛ اگر چه سپرها در همه ي خودروها يك كاربرد دارند و آن نقش ضربه گير بودن آن است اما ميخواهيم سپر ماشين جك اس 5 را بررسي كنيم لطفا تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.
اگر چه جنبه زيبايي سپر جك اس 5 در نظر گرفته نشده است و روي جنبه ي محافظتي آن بيشتر كار شده است اما بايد گفت سپر خودرو جك اس 5 به زيبايي طراحي شده است و با بدنه ي خودرو بسيار هماهنگ است. سپر كه هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودرو قرار گرفته است يكي از مهم ترين قطعه هاست زيرا در هنگام تصادفات و برخوردها اين سپر ها هستند كه از خودرو و بدنه در برابر ضربه ها محافظت ميكنند و اثرات ناشي از ضربه ها را كاهش ميدهد.
سپرها در همه ي خودروهاي مدرن امروزي از جمله سپر جك اس 5 از سه قسمت اصلي تشكيل شده اند كه در ادامه در مورد هر كدام از آن ها توضيح خواهيم داد:
پيشاني (پوسته): اين قسمت از سپر ماشين جك اس 5 كه پوسته ي بيروني آن است تحمل ضربه هاي متعدد و سنگين را ندارند و بيشتر به جنبه زيبايي آن پرداخته شده است.
جاذب: (ضربه گير): همانطور كه از اسم آن پيداست اين قسمت از سپر خودرو انرژي جنبشي حاصل از ضربه هاي وارد شده به سپر را مهار ميكند.
تير عرضي: در سپرها تير عرضي (دياق) در برابر ضربه هاي كوچك از خود مقاومت خمشي نشان ميدهد و همچنين انرژي جنشي حاصل از ضربه هاي سنگين و متعدد را جذب و مهار ميكند. قسمت كليدي اسپرت خودرو تير عرضي آن است.

سپر جك اس 5 از چه موادي ساخته شده است؟

سپرها انواع مختلفي دارند، ابتدا لازم است روند ساخت سپر خودروها را بررسي كنيم و سپس به اينكه امروزه سپر ماشين جك اس 5 از چه جنسي هستند و انواع آن ها بپردازيم؛
در ابتدا سپرها فلزي بودند و اگرچه هنوز هم از يان سپرها در بسياري از خودروها استفاده ميشود اما معايب اين نوع سپرها از جمله سنگين بودن زياد و انتقال نيروي حاصل از برخورد به سرنشينان و بدنه باعث شد كه خريداران كمتري مشتاق اين نوع از سپرها باشند.
با توجه به عدم استقبال از سپرهاي فلزي، سپرهاي پلاستيكي ساخته شدند كه قيمت مناسب تر و وزن كمتري داشتند اما بازهم ايراداتي به اين نوع سپرها وارد بود، از جمله اينكه مقاومت بسيار كمي در برابر ضربه داشتند و به سرعت شكسته ميشدند و به طور كلي آسيب پذير بودند و اين دلايل باعث شد كه اين نوع سپرها نيز از رده خارج شوند.
با توجه به تجربه هاي قبلي از ساخت سپر با مواد فلزي و پلاستيكي اين بار سپرها را از جنس كربن و فايبرگلاس ساختند. از تركيب آلياژ و فلزات سبك اين نوع سپرها را ميسازند. از ويژگي هاي بارز اين نوع سپرها اين است كه مدت زمان برخورد و انتقال نيرو در اين سپرها نسبت به بقيه بيشتر است و همچنين استحكام بالايي دارند، اين ويژگي ها باعث شده است كه سپرهاي ساخته شده از اين نوع ايمني بالاتري را براي خودرو و سرنشينان ايجاد كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.