دسته موتور جك اس 5

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

دسته موتور جك اس 5

۲ بازديد

در اين مطلب ميخواهيم در مورد دسته موتور جك اس 5 اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهيم.

يكي از مهم ترين قسمت هاي موتور، دسته موتور است. اين قسمت نقش بسيار مهمي را در حفظ سلامت موتور ايفا مي كند. در ادامه در مورد نحوه ي كار دسته موتور جك اس 5 به شما خواهيم گفت؛ لطفا تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.
محل قرار گيري دسته موتور در خودروهاي مختلف متفاوت است اما اين قطعه معمولا بين موتور و شاسي و يا بين گيربكس و شاسي قرار ميگيرد. اگر بخواهيم به طور كلي وظيفه ي اين قطعه را بگوييم، حفظ تعادل در نيروهاي وارده به قطعات مختلف اطراف خود، بهترين تعريف است.
دسته موتور وزن و سنگيني مجموعه موتور و گيربكس خودرو را تحمل ميكند، ارتعاشات و لرزش هايي كه موتور هنگام كار ايجاد ميكند و يا لرزش هايي كه به خاطر عبور از جاده هاي ناهموار ايجاد ميشود را خارج ميكند و همچنين قدرت گشتاوري كه موتور هنگام كار كردن روي آن سوار ميكند را دفع مي كند.
دسته موتور ها در انواع مختلفي توليد ميشوند، اغلب شركت هاي خودرو سازي معمولا از نوع لاستيكي آن استفاده ميكنند؛ اما در برخي از خودروهاي خاص خودرو ساز تصميم ميگيرد كه از دسته موتورهاي بادي و يا هيدروليكي استفاده كند.
در دسته موتور جك اس 5 لاستيكي كه بهترين كارايي را ارائه ميدهند دو صفحه فلزي ديده ميشود كه يكي از آن ها به صفحه ي شاسي و ديگري به گيربكس متصل است. با مشاهده اين نوع دسته موتور متوجه خواهيد شد كه يك لايه پلاستيك بسيار با كيفيت و با طول عمر بالا بين دو صفحه ي فلزي قرار گرفته است حالت ارتجاعي دارد و اتصال اين دو صفحه ي فلزي را تضمين مي كند و در دفع ارتعاشات ايجاد شده در خودرو و كنترل فشار وارده بر دو صفحه بسيار موثر است. نكته اي كه براي حفظ سلامت دسته موتور  جك اس 5 بايد در نظر داشته باشيد اين است كه درست است اين پلاستيك ما بين صفحات بسيار قوي است و طول عمر بالايي دارد اما اين گفته به اين معني نيست كه تا اخر عمر خودرو نيازي به تعويض آن داريد؛ بلكه بايد بعد از چند سال اين قطعه را تعويض كرد زيرا پلاستيك بعد از گذشت مدتي حالت ارتجاعي خود را از دست خواهد داد و ديگر كارايي ندارد. اين اتفاق را پاره شدن دسته موتور ميگويند و هر چه سريع تر بايد نسبت به تعويض آن اقدام كنيد زيرا ممكن است خسارت هاي جبران ناپذيري را متحمل شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.