لوازم يدكي جك s5

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

لوازم يدكي جك s5

۱ بازديد

در اين مطلب ميخواهيم در مورد لوازم يدكي جك s5 اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهيم، لطفا تا پايان مطلب با ما همراه باشيد زيرا ميخواهيم اين قطعات را بشناسيم و با وظيفه ي آن ها آشنا شويم.

همانطور كه ميدانيد ميتوان صنعت خودرو سازي هر كشوري را از جمله مهم ترين و گسترده ترين صنايع آن دانست؛ اين صنعت بسيار سودآور است و به همين دليل از لحاظ اقتصادي اهميت بسيار بالايي دارد.
ما قصد داريم در اين مطلب لوازم يدكي جك s5 را به شما معرفي كنيم تا در صورتي كه نياز به تعويض هر كدام از اين لوازم داشتيد با اين قطعات و كاربرد آن ها آشنا باشيد.
خودرو ها از اجزاي مختلفي تشكيل شده اند و عملكرد صحيح خودرو در گروي سلامت همه اي اجزا است، هر كدام از قطعات خودرو ميتواند به دلايل مختلف دچار خرابي و آسيب شود كه براي حل مشكل آن به قطعه نياز است، به لوازم و تجهيزاتي كه به واسطه ي آن ها مشكلات خودرو حل ميشود لوازم يدكي گفته ميشود.
لوازم يدكي به كار گرفته شده براي هر خودرو ميتواند متفاوت باشد اما به طور كلي قطعاتي كه براي هر خودرو به كار برده ميشود شامل بدنه، جلوبندي و گيربكس است. توجه داشته باشيد همواره از لوازم يدكي اصلي و با كيفيت براي خودرو استفاده كنيد تا خودرو همواره سالم بماند و عملكرد خوبي داشته باشد.

لوازم يدكي جك اس 5

خودورها بسيار پيچيده هستند و از چندين سيستم مختلف تشكيل شده اند كه به طور همزمان با هم كار ميكنند، ميخواهيم قسمت هاي اصلي خودرو و لوازم يدكي هاي مربوط به آن را به شما معرفي كنيم.
موتور
از مهم ترين قسمت هاي هر خودرو موتور آن است كه نيروي لازم براي حركت خودرو را تامين ميكند. در اكثر خودروها يك موتور احتراق داخلي كه با بنزين كار ميكند به كار برده ميشود. لوازم يدكي جك s5 مربوط به موتور اين اجزا هستند: موتور سر سيلندر، سوپاپ، بدنه سيلندر، محفظه ميل لنگ، ميل لنگ و شاتون.
سيستم انتقال نيرو
سيستم انتقال نيرو همانطور كه از اسمش پيداست از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است كه نيروي ايجاد شده توسط موتور را به چرخ هاي جلو منتقل ميكنند و باعث حركت خودرو ميشود. سيستم انتقال نيرو موتور را به ميل گردان متصل ميكند. سيستم انتقال نيرو لوازم يدكي متعددي دارد كه عبارتند از ديسك و صفحه، كلاچ، تمام سيم ها، خارها و پيچ ها، كلاچ و گيربكس.
سيستم برق
سيستم برق خودرو شامل يك باتري قابل شارژ است كه نيروي خود را از موتور ميگيرد و نقش بسيار مهمي در راه اندازي اوليه موتور، تامين برق قطعاتي چون پمپ روغن و استارت خودرو دارد. همچنين باتري ها برق لازم براي روشن شدن چراغ ها و چراغ هاي راهنمايي، آمپر روغن و بنزين، حسگرهاي امنيتي، راديو را تامين ميكند. در برخي از خودرو ها برق لازم براي باز و بسته شدن پنجره هاي اتوماتيك و قفل درها نيز توسط باتري تامين ميشود. همه قطعاتي كه از آن ها نام برديم با يك سري فيوز به باتري متصل ميشوند و اگر هركدام از قسمت ها دچار ايراد شوند همه ي سيستم دچار اشكال نمي شود.
لوازم يدكي جك s5 مربوط به سيستم برق عبارتند از دينام، باتري و استارت.
ترمز ها و چرخ ها
براي خودروهاي مختلف از چرخ هاي متفاوت استفاده ميشود. چرخ ها در همه ي فصول سال مورد استفاده قرار ميگيرند.
از ديگر سيستم هاي بسيار مهم خودرو سيستم ترمز آن است كه معمولا دو دسته هستند، ترمزهاي ديسكي و كاسه اي.
ترمزهاي ديسكي يك ديسك چرخان دارند كه بين لنت ها فشرده ميشوند؛ لنت ها روي محفظه ترمز قرار ميگيرند.
ترمز هاي كاسه اي از كفشك هاي خاصي استفاده ميكنند؛ اين كفشك ها با فشاري كه به سمت بيرون وارد ميكنند با قسمت داخلي استوانه يا كاسه در حال حركت تماس پيدا كند. لوازم يدكي مربوط به سيستم ترمز كفشك، لنت، گاورنر، سيم ترمز و ديافراگم هستند.
ابزار داشبرد
لوازم يدكي مربوط به اين قسمت سرعت سنج و آمپر سنج است كه بيشتر از ساير قسمت ها به چشم مي آيند، همچنين ساير قسمت ها گيج فشار روغن، گيج دماي موتور و دور سنج هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.