واشر سر سيلندر جك اس 5

پارسياپارت ارائه دهنده كليه لوازم و قطعات خودرو در برندهاي : تويوتا ، پورشه ، لكسوس ، كيا ، هيوندا ، هوندا ، بي ام و ، بنز ، ولوو و ماشين هاي چيني . جهت مشاهده لوازم و قطعات هر برند روي لوگوي مربوطه و يا نام برند كيليك نماييد.

واشر سر سيلندر جك اس 5

۲ بازديد

واشر سر سيلندر جك اس 5

در اين مطلب ميخواهيم در مورد واشر سر سيلندر جك اس 5 اطلاعات لازم را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.
شايد شما نيز تا به حال اصطلاح “آب و روغن قاطي كردن” و “سوختن واشر سر سيلندر” را شنيده ايد، در ادامه بيشتر در مورد اين اصطلاحات توضيح خواهيم داد؛ لطفا تا پايان مطلب ما را همراهي كنيد.
ابتدا لازم است با وظيفه ي واشر سر سيلندر در خودرو آشنا شويم؛ واشر سر سيلندر كه بين بدنه موتور و سر سيلندر قرار ميگيرد وظيفه ي آب بندي كامل سيستم هاي روغن رساني، آب و احتراق موتور را بر عهده دارد و كاربرد اين واشر براي جلوگيري از فرار گاز از محفظه ي احتراق، جلوگيري از نشت روغن از محفظه هاي روغن و نشت آب از كانال هاي آب است، جنس آن از پنبه ي نسوز و فولاد و مس است؛ از ويژگي هاي اصلي واشر سر سيلندر اين است كه فشار و حرارت ناشي از كار موتور را تحمل كند. واشر سر سيلندر با قرار گرفتن در قسمت بالايي سيلندر محفظه ي احتراق را آب بندي ميكند و همچنين به بدنه موتور اجازه مي دهد گردش آب و روغن بدون مخلوط شدن انجام شود(مسيرهاي مشخص شده براي مايع خنك كننده و روغن موتور نزديك به هم هستند و تنها چند ميلي متر با هم فاصله دارند) تا آب و روغن و فشاري كه به دليل گشتاور موتور ايجاد شده است به بيرون خودرو نشت نداشته باشد. توجه داشته باشيد هرگونه نشتي گاز در دقت كار موتور تاثير منفي ميگذارد و از جمله وظايف واشر سر سيلندر اين است كه جلوي نزديك شدن گاز هاي احتراق را به مسيرهاي مايع خنك كننده و روغن موتور بگيرد.
سوختن واشر سر سيلندر به معناي دفرمه شدن و از دست رفتن كارايي آن است، در صورت آسيب ديدن اين واشر آب بندي ما بين سيستم هاي مختلف خودرو از بين مي رود.

حال ميخواهيم بدانيم واشر سر سيلندر جك اس 5 به چه دلايلي آسيب مي بيند و به اصطلاح ميسوزد؟ چه نشانه هايي دارد؟
اولين دليلي كه ميتوان براي سوختن واشر سر سيلندر جك اس 5 بيان كرد كم شدن آب رادياتور است.بسته شدن مسيرهاي عبور آب در موتور نيز ميتواند در سوختن واشر سر سيلندر دخيل باشد.مشكلاتي كه براي واتر پمپ به وجود مي آيد مثل عدم گردش جريان آب در موتور نيز موجب سوختن واشر سر سيلندر ميشود.خنك نشدن آب رادياتور به خاطر وجود رسوبات يا ايراد در عملكرد پروانه نيز دليل ديگري است.بروز ايراد در ترموستات به واشر سر سيلندر آسيب مي رساند.پيچ خودرن شلنگ هاي ورودي و خروجي رادياتور نيز باعث خراب شدن واشر سر سيلندر ميشود.گرماي هوا و رانندگي طولاني مدت در ترافيك و فشاري كه به موتور وارد ميشود بيشترين آسيب را به واشر سر سيلندر وارد ميكند.آب موجود در پيستون ها، گرم شدن بيش از حد موتور، جوش زدن كاذب در رادياتور، مخلوط شدن آب و روغن، خروج بخار آب از اگزوز، اختلال در كاركرد موتور و دير روشن شدن موتور از ديگر نشانه هايي است كه با مشاهده هر كدام از آن ها ميتوان متوجه شد كه واشر سر سيلندر جك اس 5 آسيب ديده است و يا سوخته است و به سرعت بايد نسبت به تعويض آن اقدام كرد.براي اينكه متوجه شويد مشكلات به وجود آمده براي خودرو به دليل سوختن واشر سر سيلندر است و يا مشكلات كه نشانه هاي مشابه با ان را دارند راه هاي مختلفي وجود دارد، گاهي ممكن است ايرادات به وجود آمده براي خودرو به دليل نقص فني موتور باشد. راه هايي مثل تست كمپرس موتور، تست نشت و تست بلوك موتور وجود دارد كه ميتوان با كمك آن ها سوختن واشر سر سيلندر را تشخيص داد.
چند نشانه نيز وجود دارد كه با مشاهده آن ها ميتوان سوختن واشر سر سيلندر را تشخيص داد، لطفا به اين نشانه ها توجه كنيد.
در صورتي كه رينگ اطراف واشر سر سيلندر دچار ايراد شود عملكرد واشر سر سيلندر با اختلال مواجه ميشود و سيلندر نمي تواند فشار كافي را ايجاد كند. اگر در دو سيلندر كه در كنار هم قرار دارند اين مشكل به وجود بيايد نشان دهنده اين است كه واشر سر سيلندر بين رينگ هاي دو سيلندر مجاور نشتي دارد.
نشتي مايعات خارجي از جمله نشانه هاي قابل مشاهده است كه در نتيجه ي آن آب و روغن در موتور كاهش مي يابد و از شكافي كه بين بلوك موتور و سر سيلندر وجود دارد آب و روغن خارج ميشود.
نشانه ديگري كه البته نمي توان با چشم آن را ديد و محل دقيق آن را تشخيص داد نشتي داخلي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.